Tags

, , , ,

1

“L’ enfant terrible de la mode française”.
De fiecare data cand ma gandesc la Jean Paul Gaultier imi vin anumite cuvinte in minte: extravaganta, originalitate, Madonna, inovatie, Marilyn Manson, iesit din comun, socant. Cred ca asa l-as putea descrie cel mai bine pe acest designer francez. Saptamana trecuta am vizitat expozita si cred ca au fost cei mai bine investiti bani🙂.  M-a insotit si Mihai, desi nu il pasioneaza deloc hainele, dar sunt sigura ca a gasit cateva elemente din toata expozitia care sa il impresioneze, tehnice cel mai probabil (sunt sigura ca nu au fost hainele de blana pentru barbati :)). A nins, asa ca a trebuit sa imi aleg alta tinuta decat cea la care ma gandeam si a trebuit sa apelez din nou la haina groasa de iarna (din pacate o sa ajung sa o urasc).


Am citit destul de mult de Jean paul Gaultier si e impresionant ca cu toate ca nu are deloc educatie in domeniu a creat opere de arta, nu doar haine. Expozitia cu numele sau intreg “The Fashion World of Jean Paul Gaultier: From the Sidewalk to the Catwalk “a fost organizata  in Rotterdam, la Kunsthall (Muzeul de arta). A fost una dintre cele mai extraordinare expozitii la care am participat pana acum. Din cate am inteles este prima expozitie de genul la nivel international. Expozitia consta in 140 de ansambluri cu tot cu accesorii, care fac parte din colectiile lui couture, precum si din liniile lui pret-a-porter, create intre 1970 – 2011 ( majoritatea nu au fost expuse niciodata). Au fost organizate in 6 mari teme: The Odyssey of Jean Paul Gaultier, The Budoir, Skin Deep, Punk Cancan, Urban Jungle, Metropolis.
Mi s-a parut foarte interesant pe langa creatiile designerului, modul in care a fost organizata expozitia. Au fost sase camere, fiecare avand o anumita tema si au fost folosite elemente de decor, de lumini si de sunet care te ajutau sa intri in lumea peronajelor reprezentate de fiecare creatie in parte. Pe majoritatea capetelor manechinelor erau proiectate fete umane, care isi schimbau expresiile si aratau diverse stari emotionale. In una din camere, cred ca cea care avea tema Punk Cancan au amenajat o prezentare de moda, daca o pot numi asa, o scena ovala care se rotea, incat manechinele care erau asezate pe ea sa poata prezenta mai bine creatiile cu care erau imbracate.
M-a impresionat foarte mult expozitia, mi-as dori sa o mai vizitez inca o data cel putin. Am facut o groaza de poza, dar parca nu descriu acelasi sentiment pe care il ai cand esti acolo. Creatiile sunt extraordinare, te lasa fara cuvinte, sunt perfect executate si foarte originale (unele dintre ele sunt exact pe gustul meu si mi-ar placea sa le am in garderoba).

 

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

23

24

25

26

27

28

29Care e creatia voastra preferata?